1. Allmänt

Dessa villkor gäller för digitala abonnemang och medlemskap som tillhandahålls av:
Lumindra.se (varumärke) genom: EuropE-Commerz OÜ, Sakala tn 7-2, 10141 Tallinn, Estland. Kunden ingår avtalet om medlemskap med EuropE-Commerz OÜ i Estland. För behandling av personuppgifter gäller vår Integritetspolicy, tillgänglig på:
https://lumindra.se/privacy-policy.


2. Avtal och bindningstid

Abonnemanget löper tills vidare. Första perioden kan, om tillämpligt, vara en kostnadsfri provperiod enligt information vid köpet. Därefter debiteras månadsavgiften enligt gällande prislista.

Uppsägning kan ske när som helst, men upphör först vid utgången av pågående abonnemangsperiod.


3. Debitering på ditt kort

Det är ditt eget ansvar att säkerställa att abonnemangsavgiften kan betalas i tid. Du måste alltså alltid se till att det finns täckning på det kort som du har registrerat hos oss, så att den månatliga abonnemangsavgiften kan dras. Om täckning saknas försöker vi genomföra debiteringen ett rimligt antal gånger.

Om du vill avsluta ditt abonnemang måste du kontakta oss i god tid innan nästa betalning förfaller. Uppsägning kan endast göras via din kundprofil under ”Mitt abonnemang” eller genom att skicka ett mejl till support@lumindra.se.

Det är inte en giltig uppsägning att enbart kontakta din bank för att stoppa eller spärra betalningar till oss. Detta gäller även om du förlorar ditt kort, om kortet spärras eller blir utsatt för bedrägeri. Uppsägning är giltig först när du kontaktat oss direkt enligt ovan.

Om betalningen stoppas på annat sätt – frivilligt eller ofrivilligt – utan att du först kontaktat oss, betraktar vi inte abonnemanget som uppsagt. Vi är inte skyldiga att skicka betalningspåminnelser vid utebliven betalning av ett aktivt abonnemang; det är helt och hållet ditt ansvar som konsument att säkerställa att betalningar sker i tid, i enlighet med svensk konsumenträtt och räntelagen (5 kap. 2 § konsumentköplagen (2022:260) och 3 § räntelagen (1975:635)).

Sammanfattning: Kontakta oss alltid om du vill eller behöver säga upp ditt abonnemang.


4. Prisändringar

Vi förbehåller oss rätten att årligen justera priset för abonnemanget i enlighet med konsumentprisindex (KPI) utan särskilt meddelande.


5. Leverans av digital tjänst

Medlemskapet aktiveras direkt vid beställning. Tillgången till digitala tjänster och innehåll sker via våra system och partners.


6. Ångerrätt för abonnemang

Som konsument i Sverige har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen (2005:59). Ångerfristen räknas från dagen då avtalet ingicks.

Vill du använda ångerrätten kontaktar du oss på support@lumindra.se eller använder Konsumentverkets standardblankett för ångerrätt:
https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Observera att om tjänsten påbörjas under ångerfristen, och du uttryckligen samtyckt till detta vid köpet, kan du förlora din ångerrätt enligt 2 kap. 11 § distansavtalslagen.


7. Fel i digitalt innehåll

Om tjänsten inte fungerar enligt avtalet har du rätt till avhjälpande, prisavdrag eller hävning i enlighet med konsumentköplagen (2022:260). Kontakta support@lumindra.se vid fel eller brister.


8. Missbruk av abonnemang

Det är förbjudet att kringgå våra villkor, exempelvis genom att skapa flera profiler med olika e-postadresser i syfte att upprepade gånger ta del av provperioder. Vi förbehåller oss rätten att stänga av konton som missbrukar tjänsten.


9. Personuppgifter

Behandlingen av personuppgifter regleras i vår Integritetspolicy:
https://lumindra.se/privacy-policy.


10. Tvist

Tvist löses i första hand genom kontakt med support@lumindra.se.

Om vi inte kan nå en lösning kan du som konsument vända dig till:

Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.


Uppdaterad: 01.10.2025